Mainostoimisto Reflex Oy
Satakunnantie 31, 3. krs
20300 Turku
+358 2 6517 2200 (vaihde)
info@mainosreflex.fi
etunimi.sukunimi@mainosreflex.fi
Asiakkaamme Orion Oyj oli aiemmin pyytänyt meitä suunnittelemaan lanseerauksen aivan uudenlaiselle probioottiselle tuotteelle, Probicare-perusvoiteelle. Nyt Orion oli tuomassa markkinoille Probicare-voiteesta Pro-version ja toiveena oli, että Reflex kykenee jälleen puhuttelemaan kuluttajia laadusta kertovalla tavalla.
Pitkä kumppanuutemme Orionin kanssa on perustunut siihen, että asiakas voi luottaa meidän ymmärrykseemme lääketeollisuuden tieteellisen tutkimustyön luonteesta ja tärkeydestä. Niinpä saimme toimeksiannoksi suunnitella myös uuden voidekategorian, probioottiset perusvoiteet. Orion oli pitkän tuotekehittelyn pohjalta luonut voiteen, joka sisältää ihoa uudistavaa ja vahvistavaa Lactococcus lactis -solu-uutetta, joka yhdessä muiden ainesosien kanssa muodosti aivan uudenlaisen perusvoiteen. Puuttui vain tapa kertoa tämä kaikki kuluttajille sekä ammattilaisille.
Aloitimme konseptin suunnittelun perehtymällä tuotteen ainesosiin ja niiden vaikutuksiin käyttäjän iholle. Tiivistimme kokonaisuuden keskeiseen brändiviestiin: ”Probicare on atooppisen ja herkästi reagoivan ihon puolustaja”. Loimme konseptin ajatuksella aivan uudenlaisesta voiteesta, joka vastaa useisiin ihonhoidon keskeisiin haasteisiin.
Lanseerauskampanja suunnattiin ensi vaiheessa lääkäreille ja apteekkihenkilökunnalle. Tämän jälkeen kuluttajille kohdistettiin näyttävä ja laaja-alainen kampanja, jonka erityispiirteenä olivat advertoriaalit, joiden avulla tuotteen hyötyjä avattiin suurelle yleisölle. Lanseeraus oli menestys ja Probicare teki näyttävän sisääntulon markkinoille.
Orion kehitti Probicare-voiteesta evoluutioversion, erityisesti kasvovoiteeksi suunnitellun Probicare Pron, ja sen lanseeraukseen he halusivat meiltä taas luovan ratkaisun. Asiakas piti jo tekemäämme konseptia niin toimivana, että sitä haluttiin ainoastaan täydentää Pro-version ominaisuuksien esiin tuomisella. Saimme briiffissä väriohjeistuksen sekä toivomuksen käyttää tuubissa ns. foilaustekniikkaa. Orion halusi uutuuden ulkoasuun tiettyä luksuksen tuntua, joten tiimimme loihti ylellisyyttä henkivän turkoosin värin ja pronssisen foilauksen yhdistelmän. Probicare Pro -uutuuden viestintästrategiassa puhuttelimme kuluttajaa tuotteen selvästi kehittyneellä ihoa hoitavalla vaikutuksella.
Loimme kokonaisvaltaisen konseptin tieteeseen pohjautuvalle, ihoa hoitavalle probioottiselle kasvovoiteelle, jossa apteekkituotteen luotettavuus kohtaa ylellisyyden tunnun. Eri kohderyhmille suunnattu, monikanavainen lanseerauskampanja näkyi sekä apteekeissa että medioissa tyylikkäänä kokonaisuutena.
Probicare Pro online-video
Mainostoimisto Reflex Oy
Satakunnantie 31, 3. krs
20300 Turku
+358 2 6517 2200 (vaihde)
info@mainosreflex.fi
etunimi.sukunimi@mainosreflex.fi